Dag 45. Crozant. Winnitoe. Verder lezen in mijn boek.

15 oktober 2016 - Crozant, Frankrijk

Brug Cluis

Was ik gisteren nat van de regen toen ik in mijn slaapdorp Cluis aankwam, vandaag was ik drijfnat van het zweet bij aankomst in Crozant. Van de ene op de andere dag is het niet meer vlak, maar moet ik stevig klimmen om de kerk en de daarbij behorende gite voor pelgrims te bereiken. Moest ik eergisteren de sleutel voor de gite onder een steen bij de afvoerpijp vandaan halen, vandaag lag deze bij de kruidenier.

Lees verder in mijn boek.

1. Ria:
    15 oktober 2016
    Je verhaal weer met veel bewondering en plezier gelezen ,
    Ja Frankrijk is op zijn mooist in de lente,
    Maar vooral aan het begin van de herfst .
    Elke dag beleef je wat ,
    En kom kleurrijke mensen tegen .

En zo pep jejezelf op voor de volgende dag , tsjakka !
  2. Don Jacobus:
    15 oktober 2016
    Jaja het wordt klimmen voor onze pelgrim. Je gaat het "Massif central" op. Maar een troost: wat omhoog gaat-- gaat ook weer naar omlaag.
    De meteo voor komende dagen is goed...
    Dat geeft pelgrim Winnetoe weer moed.
  3. Stevine:
    15 oktober 2016
    Gedicht ter bemoediging voor het wandelen en schrijven:

Observaties

dan je waarneemt
    is de kunst.
  4. Stevine:
    15 oktober 2016
    Het gedicht Observaties is van Hans Andreus, sinds jaar en dag één van mijn favoriete dichters
  5. Jan:
    16 oktober 2016
    Wat een bijzondere verhalen en belevenissen. Hoe mooi ook ik zou het niet kunnen. Je beleeft zo wel de mooie gewone wereld ver weg van het politieke en megalomane geschreeuw.. Meditatief de wereld door. Zit ook in Frankrijk ver weg van mijn normale wereld die via media echter telkens binnen dendert. Verslaving in vrijheid. Merk dat ik enorm meegeniet met hoe jij jezelf terug vindt en geniet van wat je doet en hoe je dit doet. Maakt jaloers en zet aan tot denke . Ik ga morgen rijden vanuit dorpje Salles naar Oliver bij Orleans.misschien kom ik een mooie pelgrim tegen. Indien niet blijf ik je met bewondering volgen.
  6. Jan:
    16 oktober 2016
    Leo, Ik rijd morgen met vriend via Brive en Limoges naar het noorden. Mocht het bij jou trip passen dan kunnen we elkaar begroeten.waar ben je morgen en bel als je dat wilt om af te stemmen 0654207338. Ik wil een pelgrim graag in levende lijve ontmoeten op zijn route van geluk
  7. Leo klaver:
    16 oktober 2016
    Dag Jan. Lief dat je me wilt ontmoeten, maar ik blijf liever nog even in mijn Camino-buble, if you don't mind. Wil er als ik terug ben alles over vertellen, maar tot die tijd is het voor mij een zeer intensieve en prachtige ervaring die ik nu vooral met mezelf en de natuur en in de pelgrimssfeer wil beleven. Leo, een happy pelgrim en heb een goede reis terug.