Dag 49. Chatelus-le-marcheix. Verder lezen in mijn boek

19 oktober 2016 - Châtelus-le-Marcheix, Frankrijk

Chatelus

It was the best of times, it was the worst of times. Aan deze nooit overtroffen eerste zin van Charles Dickens in The tale of two cities moest ik vanmorgen denken toen ik afscheid nam van de Engelsman die samen met zijn vrouw in Benevent-l'Abbaye een gîte voor pelgrims runt. 'Je bent wel heel laat aan de camino begonnen', zei de man. 'Misschien ben je wel de laatste pelgrim van dit jaar.'  Verder lezen in mijn boek.

1. Don Jacobus:
    19 oktober 2016
    EL ULTIMO, dwz "de laatste" De laatste pelgrim, eigenlijk is het ook weer een primeur om de laatste te zijn. Je hoeft je dan ook geen zorg te maken, dat je ingehaald wordt. Verder verklaart het natuurlijk wel, waarom je bijna geen lotgenoten tegenkomt, tenzij je het tempo dermate verhoogt, zodat je de één na laatsten gaat inlopen. Misschien iets om morgen tijdens de camino om over na te denken. Bonne route pour demain!
  2. Reinoud Jan:
    19 oktober 2016
    Kom je binnenkort in/door Saint Léonard-de-Noblat? Leuk dat zo'n dorpje naar je vernoemd is. Ligt niet ver van je huidige verblijfplaats. Kan me de spoorbrug herinneren (met van die mooie bogen) en een museum van een beroemde Franse chemicus (Gay Lussac, heb ik even op moeten zoeken). En Raymond Poulidor woonde er. Bon voyage.
  3. Gerrit Maring:
    19 oktober 2016
    100 dagen heb je er voor uitgetrokken. 100 dagen vol overpeinzingen, vergezichten, zon, regen, ups en downs. Je zit nu bijna op helft. Toch wel even iets meer dan een lullig kennedymarsje. Jij loopt de tocht van mijn dromen. Stiekem loop ik een beetje met je mee. Ik geniet van jouw mooie verhalen.
    De camino is als het leven. Vaak schijnt de zon, maar soms schuift er een wolkje voor. Het gaat niet altijd berg opwaarts, maar soms ook berg afwaarts. What goes up, must come down.

Jouw reis is niet alleen een fysieke uitdaging, maar misschien nog wel meer een mentale uitdaging. Ik bewonder jouw doorzettingsvermogen en veerkracht.

Geniet van de verdere reis. Stiekem loop ik met je mee.....

Gerrit
  4. Broer Jan:
    19 oktober 2016
    Hoi Leo . Toppie man ! Sjapo , Petje af hoor ! Geweldig . Hier een korte aanmoediging uit het verre en natte Noorden : " De laatsten zullen de eersten zijn " . Recht zo die gaat