Mijn boek is verschenen: Pelgrimstocht naar Santiago de Compostela

2 oktober 2017 - De Lutte, Nederland

2 oktober, 2017, De Lutte

boek covers camino IMG_6040

Vorig jaar deze tijd liep ik ergens in Frankrijk. Nu zit ik in mijn Pelgrimshuis in De Lutte en mijmer ik over mijn tocht in mijn werkkamer met prachtig uitzicht op het bos. Voor me ligt het boek dat ik over mijn tocht heb geschreven. Pelgrimstocht naar Santiago de Compostela. 'Never stop looking for soup.'  Het is uitgegeven door mijn eigen uitgeverij: http://www.uitgeverijtiem.nl   (wel zo makkelijk!).

In dit boek zijn (bewerkt) de blogs opgenomen zoals ik die en route heb geschreven. En natuurlijk staan de laatste 200 kilometers ook beschreven. Daardoor heen afgedrukt foto's, in kleur (brings back memories).

Het boek is straks ook te koop via bol.com maar op een bestelling via http://www.uitgeverijtiem.nl verdien ik de helft meer. Dus.....

Mijn leven is sinds Santiago redelijk veranderd. Zoals men zegt: 'De echte camino begint pas als je weer thuis bent.' Hoe waar dat is, heb ik inmiddels zelf ervaren. Je komt niet zomaar thuis. Maar allemaal wel zeer ten positieve. Zo ga ik bijvoorbeeld een twaalftal lezingen over de magie van de tocht geven in hotel 't Kruisselt in De Lutte.

Anyway: mijn boek: Pelgrimstocht Santiago de Compostela. Never stop looking for soup. Leo Klaver. Van Vessem naar Santiago

Ik heb het met veel plezier voor u geschreven.

Leo Klaver

PERSBERICHT

In Vessem/Eindhoven begint op 1 september 2016 de voettocht van Leo Klaver naar Santiago de Compostela. Als hij op 17 december in Santiago arriveert, heeft hij 108 dagen gelopen en ongeveer 2800 kilometer afgelegd. De zon vergezelt hem op zeker 100 dagen. De camino brengt hem lopende over de Via Monastica, over de eindeloze pelgrimsroute langs Vèzelay in Frankrijk en de vaak sprookjesachtige Camino Frances in Spanje wat hij hoopt: nieuwe energie en levenslust. ‘En route genoot ik van de stilte en de eenzaamheid. Vier maanden lang zag ik wereld op zijn mooist, waar dan ook, hoe dan ook, met wie dan ook’, schrijft hij op de achterzijde van zijn boek ‘Voettocht naar Santiago de Compostela. Never stop looping for soup.’

Elke dag schrijft hij een kort verhaal. Die staan nu in zijn boek. Verwacht geen minutieuze reisverslagen, geen lange uitwijdingen over ontberingen, maar lees zijn 108 humoristische en beschouwende observaties met inzichten, waarin hij zichzelf en de tocht niet spaart.

Hij verhaalt wat een pelgrim en route zoal meemaakt: van hilarische gesprekken met Broeder Benny in de abdij in Postel, een optreden (gitaar) voor Zusters van een Orde in Troyes, tot onverwacht prachtige refuges, ontmoetingen met Lost Soul Pelgrims, (ver)dwalingen en versleten zolen.

‘Het werd een zeldzaam mooie ervaring die ik eenieder toewens. Vier maanden met prachtig weer, onvergetelijke zonsopgangen, memorabele ontmoetingen zorgen voor rust in mijn hoofd.’

In het boek ook foto’s in kleur van natuur op zijn mooist. ‘Iemand schreef ooit dat een camino je dicht bij de hemel brengt. Ik ben nog nooit in de hemel geweest, maar het is denk ik wel waar. De zonsopgang in Pedrafita do Cebreiro was zo’n moment.’

Te koop bij: http://www.uitgeverijtiem.nl  of bol.com