Dag 21. Extra. Baye. Na 21 dagen als Pelgrim...

21 september 2016 - Baye, Frankrijk

Abdij Reclus

Het is 21 september, het begin van de herfst. Buiten is het 25 graden en onbewolkt, zoals het is geweest vanaf mijn vertrek uit Vessem. De eerste drie weken zijn een waar feest geweest, met niet alleen prachtig weer, maar ook met buitengewoon mooie wandelingen, inclusief de niet te vergeten bellevues. Ik voel me zeer bevoorrecht om deze Grande Tour te mogen maken. Tijd, gezondheid staan aan mijn zijde. Het is heerlijk om iedere dag lange afstanden te kunnen lopen, zonder al te veel protesten van voeten, botten of geest. En … het is al drie weken nagenoeg windstil, muisstil, lawaaistil.

Het is geweldig om te zien met hoe velen u mij volgt en mijn blogs leest en van reacties voorziet. Dank daarvoor. Het geeft me Courage en Motivatie. Ik vind het wederom een voorrecht iedere dag voor u te schrijven. Ik ben op weg naar een abdij in Le Reclus. Het moet er prachtig zijn.

Dank Lana: je hebt me het laatste zetje gegeven om de Compostela te gaan wandelen. Dank ook Dayenne voor je steun: liefs-tot-de maan en terug.

Dank ook alle geweldige mensen die ik tot nu toe heb mogen ontmoeten en die me altijd weer Moed toewensen en me lekkere dingen meegeven voor onderweg. Het is meer dan ik had kunnen dromen. De Compostela is een wereld apart die je alleen als pelgrim binnen mag gaan.

En nu ga ik voor u spelen, op mijn meegenomen gitaar: La Vie en RoseEcoutez: laaalalalalalalaaa Ma vie en Rose.

Happy pelgrim Leo

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Michiel van Ooijen:
    Hoi Leo,

Je maakt behoorlijke voortgang. Je bent de hoogte van Parijs al voorbij. Leuk dat je steeds iets schrijft! Ik lees je berichten direct. In gedachten reis ik mee.

groeten,

Michiel
  2. Robin:
    21 september 2016
    Heerlijk dat je zo geniet!
    ik lees ze iedere dag, bijna een ritueel, elke ochtend weer n nieuw bericht om de dag mee te beginnen :)
  3. Yvonne:
    21 september 2016
    Zo leuk om elke dag even te lezen! Jammer dat je geen geluidsfragmentje kan sturen, had je graag even gehoord op je gitaar :) x
  4. Don Jacobus:
    21 september 2016
    Beste Pelgrim, weet hierbij, dat jij niet alleen geniet van de camino, wij (je zusje) en ik volgen je elke dag trouw en kijken uit naar de dag dat je bij ons in de buurt komt en we lopen of strompelen een dag met pelgrim Léon mee. À bientôt.
  5. Ria:
    22 september 2016
    21 Septembre est le mois de l'automne
    21 jaren regeerde Paus Leo de eerste de r.k. kerk
    Hij verdedigde de leer met schrift , woord en daad .
    Hij bad voor pelgrims en reizigers
    Het sterkt je om verder te gaan
    Morgen is alles anders zong Bonnie ,
    Elke dag is anders , de lucht , de kleuren , de geuren , de mensen ,de dieren , de slaapplaats , het eten , dank dat je het aan ons laat weten .
  6. Jeanette:
    24 september 2016
    Prachtige verhalen en gedichten Leo. Elke dag weer verrassend. Fijn dat het goed met je gaat en dat je geniet van alles om je heen xxx