Dag 26. Troyes. Concert voor de Soeurs

26 september 2016 - Troyes, Frankrijk

image

Meestal schrijf ik over wat is gebeurd, maar nu moet er nog wat plaatsvinden: vanavond geef ik een klein concertje aan twee Soeurs van de congregatie waar ik overnacht. De Soeur die hier van alles voor de gasten doet, vindt het een geweldig idee. Maar er moet nog toestemming komen van haar Superieur. Of dat de Heer zelf is, heb ik maar niet gevraagd. De Soeurs hebben strikte regels wanneer er stilte voor hen moet zijn: in ieder geval tijdens het eten. En ze mogen ook niet met gasten of Pelgrims samen eten. Soeur Gastvrouw zou wel wat meer vrijheid willen, maar ja.

Ik heb haar in ieder geval al guitaarles gegeven. Het c-akkoord heeft ze al in haar vingers. Het plan is dat ik een kwartiertje voor het avondeten voor de twee Soeurs ga spelen, natuurlijk de sterren van de hemel. Op mijn playlist staan: La Vie en Rose (omdat ik Frankrijk ben) en een nummer dat ik een week geleden heb ontdekt op de kleine guitaar en dat ik voor de gelegenheid Fur Soeur heb genoemd.

Vanavond dus om 19.00 uur. En het was vanavond om 19.00. Vier nummers heb ik gespeeld. En ze vonden het zo leuk. Ze zaten zo te genieten. Me included. Merci Soeurs. Ik was de eerste pelgrim die een concertje voor hen verzorgde. Blij dat ik de courage had om dit voor ze te doen.

1. Lida:
    26 september 2016
    Hoi leo kun je ook een auto pelgrim worden.
    Want dat lijkt me heel leuk als je niet zo goed kunt lopen of gewoon wat lui bent.
    Ik geniet van al je verhalen en ben er stiekem gewoon jaloers op.
    Veel succes vanavond en ja dat willen wij natuurlijk op je reisblog op video
    Groetjes lida
  2. Don Jacobus:
    26 september 2016
    FORMIDABLE! Beste zingende pelgrim. Laat even weten hoe soeur gastvrouw met beperkte vrijheid en de andere soeur het concert hebben mogen beleven.
    Om ´t concert waardig af te sluiten is misschien het chanson "MILORD" van Edith Piaf heel toepasselijk. À demain.
  3. Stevine:
    26 september 2016
    Veel plezier met de zusters, Leo. Kan iemand een filmpje maken?
  4. I.S te H.:
    Geweldig Leo!
  5. Ria:
    26 september 2016
    Drie nonnen zijn wij , alle drie in het klooster,
    Eens was ons leven vrij,nu gaat het volgens rooster.
    De pij bevalt ons goed,het kapje staat heel netjes,
    De kloosterlucht gaat ons ver boven aardse pretjes.
    Ver zijn wij gevlogen,van dans en muziek,
    Dat aardse getreuzel ,dat maakt ons heus ziek .
    En al die mannen , ze maken je dol ,
    Nu brengt er geen eentje ons hoofd nog op hol .
    Het kruisje op onze borst , is veranderd in een hartje,
    Want kruisjes zijn duur , en deze kost een kwartje.
    Ons leven is nu verheven, boven al dat aardse leven ,
    Nooit gaan er geen nylons meer ter ziele,
    Want wij hebben eigen gebreide kousen aan onze hielen .