Dag 29. Roffey. Dipje

29 september 2016 - Roffey, Frankrijk

Roffey

Ik had gisteren niet zo'n goede dag. Mijn schouders deden pijn, een spier in mijn rug was wat onwillig, en ik was wat eenzaam. Tot nu toe heb ik nog geen pelgrim ontmoet en de conversaties in het Frans, het gaat, maar echt alles kunnen zeggen, nee dat is er niet bij. Ik leer wel iedere dag wat nieuwe woordjes, dus het alledaagse gaat wel wat makkelijker, maar een echt gesprek in het Frans....

En ik vond het gisteren wat saai. Weer een dag lopen, door dorpjes heen, weer stokbrood kopen, wederom in een dorpje naast een mairie zitten en het luchtalarm over je heen krijgen, ik had er even genoeg van. Evenals de pizza die ik gisteravond naar binnenwerkte, hij smaakte heerlijk, maar eigenlijk had ik er geen zin. Altijd maar weer die pizza's. Maar je hebt het niet altijd voor het kiezen in de Franse dorpjes. Je mag blij zijn dat er wat is.

Lees verder in mijn boek: Never Stop Looking For Soup. bol.com of http://www.uitgeverijtiem.nl

1. Lida:
    29 september 2016
    hai Leo, nou even een hart onder de riem ik vind het geweldig wat je doet.
    En morgen naar chablis dat moet je na een paar glaasjes je stemming wel weer de goede kant op gaan.
    Ik heb op een van mn reizen door Frankrijk op de terugweg naar Nederland een halve auto vol met flessen chablis ingeslagen die ik bij een wijnboer had gekocht. Als ik over een oneffenheid reed met mn auto raakte de uitlaat de weg en gaf een soort vuurwerk van achter de auto.
    Omdat ik weinig ruimte had in mn toenmalige woning had lagen alle flessen onder mn bed gestapeld bij wijze van wijnkelder.
    Ik kan er soms nog steeds naar verlangen het was en is nog steeds mijn lievelingswijn.
    Dus ik zou zeggen neem het ervan.
    groeten lida
  2. I.S te H.:
    29 september 2016
    Kop op man! Morgen lekker slapen in een heus hotel met douche toilet, wastafel en naar te hopen een heerlijk lang genoeg & lekker liggend bed. Laat de chablis je smaken. Desnoods blijf je er nog een nacht extra.
    Ik geniet van je verhalen/gedichten.
    Liefs, Inge
  3. Pierre:
    29 september 2016
    Ook als eenzame digitale walk-aloner moet je zelf de slingers ophangen!
  4. Ria:
    29 september 2016
    Hoeveel stappen is een meter , een kilometer , 10 kilometer , 100 kilometer , 1.000 kilometer , 2.000.400 kilometer .
    Het is uit te rekenen , maar ach arme pelgrim , en voeten , die nog naar Santiago moeten . Er staat je nog een uitdaging te wachten in de Pireneeën . Neem extra vitaminen , wollen wanten en truien . Een regenjac tegen de buien ( kan nat / of wit zijn ) kan hier en daar zijn . Let wel Piet Paulusma ,die vertelt het je wel . Lekker slapen , en morgen gezond weer op , oant moan .
  5. Don Jacobus:
    29 september 2016
    Tja, ik had het gisteren reeds op mijn lip,
    Ik zei onze pelgrim heeft een dip.
    Zusje en ik zijn in de Spaanse bergen aan het eten
    En hebben daar wifi, je ziet we zijn je niet vergeten.
    Helaas niet aan de chablis, hier gewoon rioga wijn,
    Ook het leven om geen pelgrim te zijn is fijn.
  6. Ria:
    Rectificatie : Pyreneeën ,
  7. Stevine:
    29 september 2016
    Heerlijk slapen in je hotelbed. Hier in Twente is het geen zomer meer...