Dag 30. Chablis. Proost

30 september 2016 - Chablis, Frankrijk

Somber

Gedurende 29 oneindige dagen zon, zag ik de wereld op zijn mooist. Maar de Heer zag dat het genoeg was en dat het moest gaan regenen. Vandaag begon hij daarmee op weg naar Chablis dat ik in de verte al kon zien liggen. In de nevel liep ik over akkerland, waar in sporen getrokken door tractoren kleine riviertjes stroomden.

Ineens was de zomer plotseling ver weg. Geen bezweet overhemd meer. Geen zon in mijn ogen. Plotseling koude handen en natte haren en natte schoenen. Van een eerdere regenbui wist ik, dat het geen zin had om een poncho aan te trekken. Je wordt met een poncho door het zweet net zo nat als zonder. Dan liever maar geen.

Lees verder in mijn boek: Never Stop Looking For Soup. bol.com of http://www.uitgeverijtiem.nl

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ria:
    Op Gods wegen , valt ook de regen ,
    Voor de gewassen een zegen .
    Onaangenaam voor de wandelaar,
    je voelt je als een bedelaar .
    Hongerig, vermoeid ,nat en koud,
    Je loopt daar tussen het kreupelhout .
    Gelukkig heb je onderdak ,is er du pain ,
    du boursin , et un bon verre du vin.
  2. Leo klaver:
    Mooi gedicht. Thnx
  3. Don Jacobus:
    30 september 2016
    Je zusje heeft vandaag pompoensoep gemaakt en met een rode Spaanse riogowijn proosten we ook op de herfst, dat je mag genieten van de hefstkleuren, de geur van de cèpes, de verfrissende regenbuien en geen stoffige wegen meer, geen zweetvoeten en pour demain: bonne route.
  4. Mientje van de Graaf:
    1 oktober 2016
    En hij is toch heel lekker de chablis proef goed en hou het vast deze smaak op je verdere tocht!!