Dag 31. Bessy-sur-Cure. Route du Pleut

2 oktober 2016 - Bessy-sur-Cure, Frankrijk

lBessy

Il plui, zei ik tegen de dame van het hotel dat het ontbijt klaarmaakte. Il pleut, zei ze nuffig. Plui, pleut, pleur op dacht ik stilletjes, maar dat zei ik natuurlijk niet. Soms zeg je wat anders dan je denkt, zelfs als je een eerbiedvaardige pelgrim bent. Het regende, en niet zo weinig ook. Even was er twijfel: binnenblijven of me als een ware pelgrim gedragen. Ik koos voor het laatste, ook omdat de leesgrafieken van deze blog laten zien, dat u massaal minder belangstelling voor mijn wederwaardigheden hebt, als ik zeur over het weer, of iets anders waaruit zou kunnen blijken dat ik even in een dip zit. Resultaten wilt u zien, gelopen kilometers die blaren opleveren, en dus trok ik mijn poncho aan en ging op weg naar Route du Soleil, die vlak boven Chablis loopt. Dat ik er onmiddellijk Route du Plui van maakte, dat zult u mij niet euvel duiden.

Lees verder in mijn boek: Never Stop Looking For Soup. bol.com of http://www.uitgeverijtiem.nl

1. Sylvia:
    2 oktober 2016
    Heb je al n Pelgrims Lied gemaakt!?
  2. Yvonne:
    2 oktober 2016
    Positieve én minder positieve verhalen.. wij blijven lezen hoor! En met je meeleven en meebeleven. Yvonne
  3. Leo klaver:
    2 oktober 2016
    Ja heb al lied gemaakt. Gaat zo: pompifomdomhomjum
  4. Reinoud Jan:
    2 oktober 2016
    Zonneschijn, regenpleut, ik lees je verhalen altijd met plezier Leo. Bovendien kom je nu langzaam in regio's die ik zelf ook wat beter ken. Vézelay is prachtig. De basiliek is bijna groter dan het dorpje. Maar zeer sfeervol. Zou zo een stukje met je mee willen lopen. Veel succes op de eerste colletjes.
  5. Leo klaver:
    2 oktober 2016
    Loop het eerste colletje voor jou. Vazelay was ook al een aardig klimmetje
  6. Don Jacobus:
    2 oktober 2016
    Zusje en ik hebben vandaag ter training als we straks met onze pelgrim dagje meesloffen via landweggetje en ezelpaden ' n col bewandeld 2200 mtr (hoogte) 9 k.m (afstand). En dat terwijl wij (nog) niet zulke machtige kuiten hebben als broeder pelgrim. Wel hebben we nu een roodgekleurd hoofd, knikkende knieën en volle respekt voor léon, die het hem toch maar weer flikt iedere dag. CHAPEAU!