Dag 38. St. Parize le Chatel. Spraakverwarring. Lees verder in mijn boek.

8 oktober 2016 - Saint-Parize-le-Châtel, Frankrijk

image

Mijn Frans komt inmiddels iets uit boven het papa-fume-une-pipe niveau, maar daar is dan ook alles wel mee gezegd. Mijn gebrek aan welsprekendheid leidt in gesprekken soms tot doldwaze situaties. Toen ik gisteren aan de ontbijttafel in de refuge wilde zeggen dat ik een schoenmaker zocht om wax voor mijn schoenen te kopen, begreep de Fransman aan tafel niet waarover ik het had. Om mijn probleem te verduidelijken, zei ik het maar in het Engels: I need grease. Waarop de Fransman dacht dat ik het over mijn en zijn grijze haren had: ah oui, cheveux grise, c'est mal, of zoiets.

Lees verder in mijn boek.

1. Don Jacobus:
    8 oktober 2016
    Jaja, het Frans is en blijft moeilijk, soms hoef je de klemtoon maar iets anders uit te spreken en dan begrijpen ze het al niet. De belangrijkste woorden zijn OUI en NON. Je zult zien daar kom je al een heel eind mee. Bisous de nous - ta soeur et moi.
  2. Ria:
    Lucky day
    Ik vond 2 € cent in het gras tijdens het wandelen . De kans dat je de loterij wint is nog velen keren groter .
    Daarna zag ik Borda de Lana , en dacht natuurlijk aan ?
    Op de heenweg was een bezoek aan een iglesia niet mogelijk, de deur was op slot . Op de terug weg was hij net open i.v.b. met een " gebeurtenis " zodat ik toch een kijkje kon nemen in de rijk versierde kerk .
    Na een bezoek aan een museum over armoede en overstromingen alhier , was het tijd voor een kopje koffie.
    Nog even langs de markt voor wat koekjes, bestelde er 10 , Maar eenmaal thuis telde ik er 20 . Zowaar een " geluksdag "
  3. Ria:
    Lucky day
    Daarna zag ik Borda de Lana , en dacht natuurlijk aan ?
  4. Nancy:
    9 oktober 2016
    Leo, wat ben je al een eind! En we genieten van je verhalen en je prachtige gedichten! Heel bijzonder dat je je ervaringen en gevoelens op deze wijze met ons deelt. Zo lopen wij ook een beetje de tocht mee.
    Merci et bonne chance!
    P.s.
    We gaan binnenkort even bijpraten met Dayenne; gezellig!