Dag 46. Crozant. Michelin-ster. Verder lezen in mijn boek.

16 oktober 2016 - Crozant, Frankrijk

Crozant

Dag 46. Crozant. Michelin-ster

Het viel me gisteren ineens op toen ik een dorpje binnenliep dat 5 km verwijderd lag van mijn einddoel van die dag: Crozant. Oh zeker, ik was blij met het dorpje omdat ik er tomaten kon kopen, een appel, flesje koud water en wat comfort-voer in de vorm van palets bretons, ofwel heerlijke dikke zandkoekjes. Een verse baquette plus twee bananen en twee yoghurts mochten ook de rugzak in. Lees verder in mijn boek.

1. Don Jacobus:
    16 oktober 2016
    aie, wij kennen dat gevoel van: retour à la nature. Dat is overigens niet iets verontrustend.
    Straks weer in N.L. ebt dat gevoel langzaam weer weg. Alhoewel er zijn uitzonderingen.
    Wat betreft het "promenade menu € 19,50" is vrij vertaald; "het wandel menu". Tja, en voor die prijs loop je niet door. Inderdaad een meesterkok voor dat bedrag, een ster waardig.
  2. Ria:
    16 oktober 2016
    Dit heerlijke eten had je dik verdient hoor , na zoveel kilmeters klimmen met bepakking . chapeau ! Of te wel petje af en daarna weer petje op! . Dat dempt een beetje het geluid .
    Je wilt toch nog wel iets horen van de natuur , dus die oordoppen zijn voor s'nachts
  3. Reinoud Jan:
    16 oktober 2016
    Wat een mooie observaties Leo. En zo'n onverwacht culinair avontuurtje met de chef-kok. Je mag jezelf best wat verwennen hoor.