Dag 47. La Souterraine. Het winkeltje. Verder lezen in mijn boek.

17 oktober 2016 - La Souterraine, Frankrijk

Germain baupre

De schemering was nog niet helemaal klaar met zijn werk toen ik uit Crozant wilde lopen. 'U moet dat weggetje daar naar beneden nemen', zei een vriendelijke man die de burgemeester van het dorpje bleek te zijn. Maar zover was ik nog niet. Ik kon nog niet weg, had nog een taakje te doen: het wegbrengen van de sleutel van het pelgrimsverblijf. Ik toonde de maire de sleutel. 'Ah oui', zei hij, 'le clé' en wenste me een goede tocht. De kruidenier nam de sleutel van me aan en wenste me ook een goede camino. In plaats van courage zei hij 'attaque' en we maakten allebei het universele aanvalsgebaar.

Verder lezen in mijn boek.

1. Don Jacobus:
    17 oktober 2016
    Ken dat soort winkeltjes, het wordt wel een rariteit, vrouwtje dood, winkeltje dicht. Jammer, het is de charme van het Franse platteland. Je kunt er knopen kopen, verse geitenkaas van 'n boertje, ondergoed van 50 jaar geleden en eau de vie. Vaak staat de prijs zowel in euro's en francs. Met overjarige spinnenwebben in de hoek van het raam en 'n bascule voor het wegen van de appels. En eenmaal buiten de geur uit de schoorstenen van de houtkachels en de pelgrim? Die volgt zijn weg naar het Zuiden. Alleen. Met onvergetelijke herinneringen.
  2. Ria:
    18 oktober 2016
    Dit soort authentieke magasins zijn de parels die je soms nog tegenkomt . Je aime