Dag 50. Saint-Léonard-de-Noblat. Verder lezen in mijn boek

20 oktober 2016 - Saint-Léonard-de-Noblat, Frankrijk

Saint LourdesSaint bridge

Na het eten pakte de Engelsman die de avond daarvoor zijn huis aan me had opengesteld, zijn guitaar en speelde na wat vingeroefeningen te hebben gedaan 'Bridge over Troubled Water.' Gezien wat hij me had verteld over zijn persoonlijk leven een uiterst toepasselijk lied. Ik zong wat tweestemmig mee en in stilte droeg ik onze versie op aan Dayenne, omdat het ook ons nummer is. 'When you are down and out, feeling small...' Weer en route probeerde ik me meer nummers te bedenken met bruggen als Leitmotif, maar er schoot me niets anders te binnen als Bridget Jones, inderdaad een brug te ver.

Lees verder in mijn boek

1. Pieter Heijs:
    20 oktober 2016
    Bonsoir Leo, Ik heb weer even een stukje 'bijgelezen'. Prachtig hoe je de dingen omschrijft, vooral als je even een 'achterstandje' inhaalt, zoals ik. Dan ben je gewoon even helemaal weg van hier, in jouw huidige wereld.
    Bridge over troubled water,.. ja ik weet wat de gedachte daar achter is.
    Ik wens je kracht en doorzettingsvermogen en vergeet vooral niet om ook in het rond te kijken hoor! Succes, GO4IT!
    Je t'embrasse, Anita
  2. Don Jacobus:
    20 oktober 2016
    Eigenlijk lopen wij ook in gedachten steeds met je mee en kijken uit naar wat je deze dag weer te vertellen hebt. Nu 50 dagen pelgrim. Weet zeker dat dat toch heel veel met je doet. 50 dagen en nachten een geheel ander leven. 50 dagen en nachten op 'n andere plek slapen en wakker worden. Deze levensphase moet je toch zelf verwerken, als pelgrim, al 50 dagen en nachten. We bewonderen je moed, je doorzettings vermogen. Bonne nuit.
  3. Ria:
    20 oktober 2016
    Bruggen , zoveel bruggen moet je soms overbruggen .
    Het lied Bridge over etc ontroerd mij , heb er zoveel herinneringen aan !
    Maar ook de brug in Avignon , "Sur le Pont D' Avignon ", de bridge over the river quai , over The Theems , Saint Francisco en nog duizenden bruggen .
    Een brug kan je reis verlengen , verkorten , je kunt er onder schuilen , etc. Gelukkig vond jij na de brug een slaapplaats dankzij een aardige Madam , en niet onbelangrijk : je " talenkennis . Bonne nuit !
  4. Mientje van de Graaf:
    Hallo Leo,

leuk om je verhalen en gedichten te lezen ik maak de reis zo weer mee en het roept veel herinneringen op. Bridge over troubled water vind ik ook wel heel mooi. Ik hoop dat je verdere tocht ook zo goed verloopt. Neem wel wat voorzorgsmaatregelen voor de kou in de bergen. Soms toch een beetje bezorgt!! Groetjes Mientje