Dag 32. Vézelay. Eerste pelgrim gezien

2 oktober 2016 - Vézelay, Frankrijk

Vezelay.3

Ik zag het dorpje Vézelay in de verte al liggen. Boven op een 300 meter hoge heuvel. De basiliek daarboven op is imposant. Meer een burcht dan een basiliek, maar ja vroeger haalden ze wereldlijke en kerkelijke macht wel vaker door elkaar. Zelf ben ik vernoemd naar Paus Leo, hoewel ik de hoofdletters misschien beter achterwege kan laten. Het lot van de man was, dat hij door zijn afkomst paus moest worden. Over hem gaat de mare dat hij, omgeven door drank en vrouwen uitriep: het leven heeft mij paus gemaakt, dus laat ik daar maar zoveel mogelijk van genieten.

Lees verder in mijn boek: Never Stop Looking For Soup. bol.com of http://www.uitgeverijtiem.nl

1. Don Jacobus:
    MEER PELGRIMS EN ROUTE
    Wat fijn heb je eindelijk na 1 volle maand lopen twee lotgenoten ontmoet.
    Zusje en ik hebben de volgende vraag: Waren het pelgrims of pelgrima's ?
  2. Ria:
    2 oktober 2016
    Gisteren helaas geen wifi bij heldere hemel ,
    Vandaag een bewolkte dag , en goed ontvangst .
    Ra ra ra ,er is meer tussen hemel en aarde.
    Wij hadden gisteren eenderde gelopen,
    Berg op , berg af , ik heb aan je gedacht.
    Hoe zwaar kan het zijn , maar ook hoe mooi kan het zijn .
    Wij dwaalden midden in de bossen ,
    Kwamen terecht tussen de rood / bruine koeien ,
    De vlaaien ,en dennengeur tot ons genomen ,
    Wij kwamen één herder met hond tegen ,
    Hij wees ons het goede pad,
    Zovoelde wij ons een beetje pelgrim ,
    met respect , na 8 k.m. waren wij het zat.
  3. Gerda:
    2 oktober 2016
    Toch maar eens reageren via de mail van Gerda; hoewel ik tot nu toe niets gezegd heb op deze blog wil dat niet zeggen dat ik niet meeleef/lees. Man, wat neem je ons mee op jou reis. Heerlijk om even weg te dromen naar een plek, steeds verder weg, en toch dichtbij. Leo, ik wens je alle goeds, mooi weer, pelgrims en ik hoop/verwacht nog veel mooie verhalen. Louis